Dus ik runt nu al een tijdje in mijn Vibrams. Ik hou van ze. Ik aanbid hen. Ik draag ze elke kans die ik krijg, en ik ben voortdurend verrast met wat een geweldige gespreksstarter ze zijn. Mensen staren soms, maar ze lachen ook, en voor je het weet, lach je met een perfecte vreemdeling. Eén ding dat me opviel, is echter hoeveel mensen simpelweg niet kunnen geloven dat mijn voeten, benen en ruggengraat perfect comfortabel zitten, wat neerkomt op niet meer dan een beschermende huid op mijn voeten. Vibram Five Fingers-schoenen Nike Cortez Femme zijn prachtig, juist omdat ze zo dun en flexibel zijn, dat je zelfs in de stad kunt genieten van een natuurlijke, lichte pas wanneer je blote voeten moet beschermen tegen hard terrein.
Het punt is dat gedurende het grootste deel van de geschiedenis mannen en vrouwen blootsvoets zijn gegaan. De annalen van grote literatuur vermelden over het algemeen niet de pijnlijke voeten van mensen, dus ik kan het niet helpen, maar veronderstellen dat het niet zo'n probleem was. Mensen liepen te voet hun prooi af, vrouwen deden allerlei rugbrekende arbeid rond het huis ongeschoeid. Ten slotte, en misschien wel het meest toepasbaar, doorkruisten duizenden oude mannen hele continenten Nike Air Max Motion Damen op blote voeten en waren ze nog steeds goed genoeg om te vechten wanneer ze op hun bestemming aankwamen. Ik heb het specifiek over Romeinse soldaten.
Achillespeesontsteking, een van de meest voorkomende en irriterende van alle lopende verwondingen, kan enorme pijn veroorzaken en zelfs de sterkste atleet laten ontsporen. Deze blessure heeft vele oorzaken, maar een van de meest voorkomende is een gebrek aan flexibiliteit, overpronatie, overtraining en een verandering in schoenstijl (bijvoorbeeld overgaan van een stabiliteitsmodel naar een minimalistische schoen). Doorgaans ervaren pati?nten met Achillespeontitis pijn vanaf de hiel van de voet tot aan de onderkant van de kuitspier, met pijninstelling nadat de lichaamsbeweging is gestopt.
Om achillespeesontsteking te voorkomen, moeten hardlopers:
Rek grondig uit. Door statisch Nike Air Vapormax Hombre oprekken kunnen veel lopers de flexibiliteit van de spieren rond de Achilles verbeteren, waardoor de pees na verloop van tijd elastischer wordt. Wandelen en licht joggen kan ook helpen om strakke spieren in dit gebied te strekken.
Gebruik RIJST (Rust, IJs, Compressie en Hoogte). Lopers met een geschiedenis van achillespeesontsteking moeten preventieve maatregelen overwegen door RICE na runs toe te passen, zelfs wanneer de symptomen niet ernstig zijn.
Besteed aandacht aan het formulier. Zoals in het hele artikel wordt vermeld, kan het verbeteren van de loopvorm veel veelvoorkomende verwondingen helpen voorkomen terwijl het lichaam effici?nter beweegt.
Een volledig onderzoek van de verschillende symptomen en letsels die een hardloper in de enkel kan ervaren, zou een artikel kunnen zijn dat uitsluitend aan het onderwerp is gewijd. Veel van Nike Free Rn Distance Mujer de meest voorkomende verwondingen, waaronder verstuikingen en wendingen, kunnen worden voorkomen door dezelfde technieken te gebruiken om de spierkracht in het gebied te verbeteren, samen met de flexibiliteit. Naast het versterken en strekken, kunnen enkelblessures worden voorkomen door ervaring en conditionering.