In lijn met de huidige trend maken veel hardlopers die ik ontmoet de overstap naar het rennen in minimalistisch en 'op blote voeten' schoeisel.
Hoewel er nog steeds een gebrek aan degelijk onderzoek is dat de geclaimde voordelen op de lange termijn van het maken van de overgang van traditioneel schoeisel naar een zero (of dichtbij) drop-footwear-optie ondersteunt, is de theorie degelijk.
Zoals elke gefocuste fysiotherapeut je waarschijnlijk zal vertellen: voor elke hardloper die een levensveranderende positieve ervaring heeft bij het overschakelen naar minimalistisch of 'op blote voeten' schoeisel, zijn er Nike Free 5.0 Womens ladingen die eindigen met kuitpijn, stressfracturen, achillespeesproblemen en andere verwondingen .
In een poging om je te helpen de overstap te maken van traditioneel schoeisel naar je nieuwe minimalistische schoenen of schoenen met een 'blote voeten'-stijl, heb ik een lijst gemaakt van mijn tien beste tips voor het veilig maken van de verandering.
De grootste fout die ik lopers zie maken, is in de val trappen om te veel te snel te doen. Dit geldt zowel voor wat betreft het aantal kilometers als de frequentie.
In een baan die ik eerder had bij het runnen van winkels, vertelden we aan hardlopers dat ze de eerste zes weken niet hoefden te wachten totdat het lichaam aan de schoenen gewend was. Het probleem was dat het voor een marathonloper van 70 mijl per week (voor hen) was om terug te brengen naar 40 mijl per week, terwijl we Nike Air Max 270 Hombre eigenlijk slechts 10 minuten een paar keer per week in de eerste paar weken 10 minuten renden!
Hier is een eenvoudig loopplan dat ik samenstel en dat je zal helpen om jezelf te redden in termen van te snel veel te hard rennen!
Ik hou echt van de manier waarop sommige bedrijven hun minimalistische reeksen structureren, zodat hardlopers geleidelijk overgaan op zero-drop schoenen. Inov-8 heeft bijvoorbeeld zijn 3,2,1,0 pijl-sorteersysteem en Nike heeft zijn Free Run 5,0, 4,0, 3,0.
Zoals bij de meeste hardlopers, is het logisch om voor een traditionele hardloopschoen met een grote hiel tot teen te gaan voor een minimalistische schoen die een verstandige middenweg biedt tussen wat uw lichaam gewend is en absoluut platte schoenen zonder schoenen.
Behandel je nieuwe minimalistische schoenen als hulpmiddelen voor een specifiek doel, Adidas Zx Flux Damen in plaats van al je miljoenen erin te gebruiken. Een goede benadering is om ze te bewaren voor je kortere runs, je tempo-inspanningen of je track-sessies, in plaats van je lange stabiele 'Sunday run'.
Gebruik ze als trainingsgereedschap om u in staat te stellen uw algehele hardloopvorm tijdens meer technische sessies te verbeteren.
Ik zou zeggen dat het waarschijnlijk afhangt van een paar factoren. Eerst en vooral moet je begrijpen dat er geen manier is om te garanderen dat het racket niet breekt tijdens het rijgen. Het rijgen veroorzaakt een aanzienlijke belasting van het frame, zelfs onder de beste omstandigheden, dus een frame rijpen dat al in gevaar is, is altijd een risicovolle propositie. Ten tweede is het belangrijk om te begrijpen dat een gebarsten frame - zelfs als het maar een haarscheurtje is - niet zal spelen zoals Adidas Superstar Homme het zou moeten.
Dat gezegd hebbende, dit is mijn twee cent: aangezien de snaren al zijn verwijderd, is het racket op dit moment niet goed voor iets anders dan decoratie. Als de spleet zo klein is als je beschrijft en je moet het racket gespannen hebben (het is het enige racket dat je hebt en je hebt morgen een wedstrijd) dan zou je OK kunnen zijn om het geregen te krijgen, zolang het racket maar had geen sentimentele waarde. Als het racket een of andere sentimentele waarde heeft en je zou overstuur zijn als het kapot was, dan is het waarschijnlijk het beste om je verliezen te beperken en het onaangetast te laten.
In je vraag zei je dat de spleet die je zag vrij klein was. Als de scheur ernstiger leek, zou dat waarschijnlijk de situatie een beetje veranderen, om een ??paar redenen. Ten eerste, als het racket serieus gekraakt is, gaat het absoluut niet spelen of presteren zoals je zou verwachten, zelfs met een nieuwe reeks snaren. Ten tweede, hoe ernstiger de scheur, hoe groter de kans dat het racket tijdens het rijgen of kort erna in gaat hollen. Het komt erop neer dat het een peulenschil is om te betalen voor snaren en / of alleen te werken om een ??racket te hebben dat slecht speelt of een racket dat totaal kapot is.
Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening en hoe ik het zou aanpakken als het een van mijn rackets was. Uiteindelijk Nike Air Max 95 Dámské is het aan jou of je het risico wilt nemen en de dobbelstenen wilt gooien. Als je het zelf gaat rijgen, is het helemaal aan jou. Als je iemand anders een snaar laat hebben, dan is het natuurlijk tussen jou en je stringer.