Het idee achter de Saucony Breakthru is simpel. Maak een lichtgewicht schoen die voldoende Adidas Superstar Mens demping heeft voor lange runs; maar toch genoeg pop om het tempo op te pakken en zelfs een race-dag keuze te zijn.
En met dat alles in één schoen verpakt - houd het goedkoop. Het dagelijkse aanpassingsvermogen aan elke loopschoen. Vier herhalingen later bewaart de Breakthru-serie van Saucony dat idee met jaarlijkse updates om de originele schoen te verbeteren.
Specifiek in de Neutral-categorie is de Ride, de brood- en botortrainer van Saucony, een druppel van 8 mm, de Zealot en de Kinvara zijn 4 mm.
De Breakthru is een lichtere en responsievere 8 mm-schoen in vergelijking met de Ride, maar duurzamer en demper dan de Kinvara. Ik Nike Air Max 270 Womens zou de schoen omschrijven als een hybride tussen de Ride en Kinvara.
Testen van de Saucony Breakthru 4 omvatte het proberen om het te gebruiken als een langlopende optie om het comfort en de demping te testen, evenals het gebruik van de Breakthru 4 voor intervalwerk.
Toen ik de schoenen uit de doos haalde, was de hoeveelheid IBR + rubber op de buitenzool veelbelovend dat deze schoenen zouden standhouden vanuit het oogpunt van duurzaamheid zonder in te boeten aan gewicht.
Ik voelde toen en nu nog steeds dat de duurzaamheid van de Breakthru is wat het nu onderscheidt van andere lichtgewicht doe-het-allemaal trainers op de markt.
Deze update van het schuim bevordert een meer responsief gevoel onder de voet. Er is nog steeds een EVERRUN-topzool die ook helpt bij een responsief en toch zacht gevoel. Deze factoren bevorderen comfort en demping in een anders stevige schoen.
De buitenzool van de Breakthru 4 is de trots en Nike Air Max 95 Damen glorie van de schoenen. Er is een aanzienlijk deel van het IBR + rubber dat Saucony aanbiedt. IBR + is een rubber dat ongelooflijk licht van gewicht is voor zijn duurzaamheid.
Bij de meeste schoenen zorgt het hebben van veel rubber op de buitenzool voor een zeer zware schoen. Door dit specifieke type rubber te gebruiken, is Saucony in staat de Breakthru een lichtgewicht maar zeer duurzame schoen te maken.
De duurzaamheid wordt vervolgens verbeterd met een dichter rubbermateriaal, speciaal in de hiel- en teengebieden onder de voet. Dit voorkomt dat de schoen snel verslijt, vooral voor hielspitsen.
Deze rubberen delen zijn ingedeeld in het kenmerkende tri-flex-patroon van Saucony. Deze lay-out van de rubberen segmenten zorgen voor flexibiliteit en tractie onder de voet.
De grote veranderingen van de Breakthru 3 naar de Breakthru 4 zijn een opnieuw ontworpen bovenwerk, een overgang naar een premiumzool en aanpassingen aan de buitenzool. De 4 is ook 0,1 oz lichter dan de 3. De meeste hiervan zijn geweldige toevoegingen die ik later in meer detail zal behandelen.
Binnen de Saucony line-up zijn er twee silo's van schoenen, 4 mm en 8 Nike Cortez Damen mm drop schoenen. Hoewel elke schoen geen exacte tegenhanger heeft, helpt het wel om onderscheid te maken tussen al hun opties.
Na mijn aanvankelijke vrees voor het bovendeel van de GoRUN 6, kreeg ik uiteindelijk wel zin in deze interessante update. Het nieuwe FlightGEN-schuim combineert een heleboel dingen die dit tot een geweldige veelzijdige raceschoen maken.
De combinatie van kussen, reactievermogen en snelle vloeiende overgang hebben deze schoen geholpen om in mijn dagelijkse rotatie te glijden.
Vaak over het hoofd gezien, inclusief mijzelf, is Skechers de laatste jaren enorm verbeterd en zijn er wat loopschoenen die het proberen waard zijn.
Ik zou iedereen willen aanmoedigen om in de GoRUN 6 te rennen en het zelf te ontdekken; Ik geloof dat je net zo blij verrast zult zijn als ik.