De meeste schoenen zitten tussen de 0-12 mm van de val. Boven zijn twee weg schoenen aan tegenovergestelde uiteinden van het spectrum. De hoge drop-schoen links afgebeeld, zit op 12 mm, en de lage druppel zit op 0 mm, volledig vlakke Nike Air Max 720 Mujer hiel tot voorvoetverhouding. Dan is er alles daartussenin.
Welke druppel is het beste? Dat hangt er van af ... op zoveel dingen.
Wie ben je? Wat is je huidige drop? Heb je een probleempje / blessure? Waar zijn zij? Hoeveel ren je? Hoeveel wil je uitvoeren? Hoeveel schoenen roteer je in een normale week? Nog andere doelen? En meer
Enkele hete tips:
Problemen met kuit, achilles of plantaire fascie? Een lage daling kan de belasting op deze weefsels verhogen. Overweeg een hogere drop dan wat je momenteel hebt.
Voorkant van problemen met scheenbeen, knie of heup? Zit je momenteel in een hoge drop? Een lagere val kan helpen deze gebieden te ontladen.
Veel winkels waren vroeger exclusief voor schoenen met een hoge prijs. Ik zie een paar hardlopers in de kliniek in schoenen met hoge taille die overvallen met een zware hielomslag - een Adidas Tubular Damen schoen met een hoge val kan dit soms overhalen omdat ze afhankelijk zijn van al die demping onder de hiel. De meeste van de ervaren lopers die ik zie, zijn licht op hun voeten en hebben geen zware of over-beschermende schoen nodig.
Denk je aan het veranderen van drop? DOE HET LANGZAAM en heb een reserveplan.
Een snelle verandering kan leiden tot plotselinge overbelasting. Het kan zelfs je looptechniek veranderen!
Een veel voorkomende fout is te veel van verandering- als je een paar schoenen bezit; elke wijziging van meer dan 2 mm per keer is riskant.
Een goede optie is om te roteren tussen schoenen. Als je momenteel een 8 mm-druppel gebruikt, overweeg dan voordat je slijt een 6mm-schoen toe te voegen voor kortere runs en snel werk. Dit kan ook dienen als raceschoen en kan de prestaties verbeteren. Meer dan één schoenoptie biedt Adidas Tubular Dames flexibiliteit. Ren in de lagere Adidas Superstar Womens druppel om je voeten en kuiten het vermogen te geven om te werken, te versterken en aan te passen aan de nieuwe lasten. Ziek voelen? Ga terug naar je oorspronkelijke hogere druppel totdat je lichaam zich heeft aangepast.
Ik draai persoonlijk door 4 paar in een week. Ze verschillen allemaal enigszins, sommige in drop en in gewicht. Afgezien hiervan, geef ik vaak voet- en kuitkrachtwerk aan mijn pati?nten. Dit kan het aanpassingsproces helpen versnellen.
Koop niet elke keer dezelfde oude favoriete schoen. Overweeg variabiliteit - verbeter uw looppatroon.
Ik heb dit onlangs nog besproken in een blog over drop. Training voor een marathon vereist meerdere schoenen. Je kunt niet verwachten dat je al je training en race in één schoen doet - het zal snel moe worden.
Varieer het gewicht van de schoenen. Zwaardere / stijvere schoenen kunnen Nike Air Max 1 Mujer geschikt zijn voor lange runs waar we een beetje bescherming nodig hebben, lichtere / snellere schoenen passen bij snel werk waar we onze voeten nodig hebben om met de grond in contact te komen. Dit zal leiden tot meer effici?ntie bij het hardlopen.
Er zijn zoveel eenvoudige manieren om dit te doen - vooral als je een sporthorloge hebt.
Ik kijk vaak terug door de geschiedenis van Strava met een gewonde hardloper om 'spikes' te zien in training die tot overbelasting heeft geleid. Terugkeren door je hardloopgeschiedenis en het identificeren van trainingsfouten kan alleen worden gedaan als je het volgt.